تفاوت لومینیرز با لامینیت در چیست؟

۱- به دلیلی برجسته شدن دندان ها در روش لومینیزر ، امکان آسیب به لثه بالاست که در روش لامینیت اینطور نیست.

۲- در روش درمانی لومینیرز شکل اصلی دندان حفظ می شود در صورتی که در روش لامینیت دندان ها تراش داده می شوند و درصورتی که بیمار پس از مدتی تمایل به برگشت دندان هایش به صورت اولیه را داشته باشد این کار به دلیل تراش دندان ها غیر ممکن خوهد بود.

۳- مدت دوام لومینیرز ، ۲۰ سال است و مدت دوام لمینیت ، ۱۰ سال تخمین زده شده است.

۴-هزینه درمانی روش لامینیت عموما ۲۰ تا ۳۰ درصد کمتر از روش لومینیرز است.

۵- روش لامینیت نسبت به لومینیرز از سرعت عمل پایین تری برخوردار است که جلوگیری از اتلاف وقت بیمار و دندانپزشک زیبایی ترمیمی برای روش لومینیرز ویژگی مثبتی است.

۶– در روش لامینیت ممکن است بیمار دچار حساسیت کوتاه مدت شود که به زودی رفع می شود. اما در روش  لومینیرز امکان حساسیت به مواد غذایی گرم و سرد وجود دارد.

آیا لامینیت به عنوان محافظ دندان عمل می کند ؟

لامینیت های دندان می توانند بد رنگی و آسیب هایی که به مینای دندان و بافت آن وارد شده است را جبران سازند ، البته لامینیت ها به درمان شدید ترین بهم ریختگی های دندانی نیز می پردازند اما باید توجه داشته باشید که در صورتی که برروی دندان ها قرار بگیرند  به عنوان یک محافظ همیشگی برای دندان محسوب نخواهند شد . لامینیت ها مانعی برای تخریب و آسیب دندان نخواهند بود و البته در صورتی که شما از دندان ها به خوبی مراقبت نکنید ممکن است دچار پوسیدگی و یا آسیب های جدی بشوند ، این اتفاق می تواند در صورتی که شما لامینیت انجام نداده باشید نیز  بیافتد .

لامینیت ها هم مانند دندان رنگ پذیری دارند و البته در صورتی که موارد بهداشتی نسبت به آن رعایت نشود ممکن است در طولانی مدت دچار آسیب و تغییر شکل شود .
هرچند که لامینیت ها ماندگاری بالایی دارند اماعدم  توجه و مراقبت از آن ها می تواند از عمر آن ها بکاهد و دندان های شما را دچار تغییر نماید .

اگر لامینیت دچار آسیب بشوند چکار باید انجام داد؟

در صورتی که لامینیت ها تخریب شوند، دچار شکستگی و یا ترک خوردگی باشند نیاز به تعویض آن ها خواهید داشت ، در واقع فردی که دندان های خود را لامینیت می کند همچنان باید مانند دندان های اصلی مراقب دندان های خود باشد و البته علاوه بر مراقبت های بهداشتی مانند مسواک کردن ، از گاز زدن و یا ضربه زدن به اجسام سفت و سخت بپرهیزد، در صورتی که به خوبی از دندان های لامینیت شده استفاده نمایید ، هیچ گونه جای نگرانی نخواهید داشت و البته در صورت تخریب لامینیت با یک ترمیم ساده مشکل حل خواهد شد ، دقت داشته باشید که ترمیم در لامینیت های کامپوزیتی ساده تر و سریع تر خواهد بود در حالی که ترمیم لامینیت های سرامیکی نیاز به قالبگیری مجدد خواهد داشت .

کامپوزیت ونیر

یکی دیگر از روش های لامینیت دندان استفاده از کامپوزیت ونیر می باشد . دندانپزشک  زیبایی برای به کار گیری این روش نیازی به تراش مینای دندان نخواهد داشت ، خراش ایجاد شده برروی دندان بسیار سطحی  بوده و به ندرت توسط چشم قابل رویت خواهد بود .البته به استثناء نواحی ای ازدندانها که شاهد بیرون زدگی نسج دندانی از قوس فکی باشیم به تراش بیشتری نیاز است زیرا باید دندان ها هموار و مرتب شوند .بعد از این مرحله شروع به لایه گذاری کامپوزیت زیبایی خواهد کرد که البته رنگ و فرم آن مطابق با سلیقه ی شما و اصول زیبایی دندان انتخاب شده است ،اصلاح طرح لبخند بعد از فرم دهی و پالیشینگ درهمان جلسه کاردرمانی به اتمام خواهد رسید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×

سلام بازدید کننده گرامی

×