• در برخی از افراد، بین دندان ها فاصله ی زیادی وجود دارد، به خصوص بین دو دندان جلویی فک بالا.عدم هماهنگی بین اندازه استخوان های فک و اندازه دندان ها باعث می شود بین دندان ها فاصله وجود داشته باشد.
  • بعضی اوقات برخی از دندان ها از دست رفته یا مادرزادی وجود ندارند یا اندازه کوچکتری از حالت عادی دارند، که این موضوع باعث فاصله بین دندان ها می شود.
  • برخی از عادت ها از جمله مکیدن انگشت در کودکی نیز می توانند در ایجاد فاصله بین دندانی موثر باشند.
  • زبان بیشتر مردم هنگام بلعیدن غذا، به سقف دهان می چسبد، در حالی که زبان برخی هنگام بلعیدن با دندان های جلو برخورد می کند که با گذشت زمان، فشار وارده باعث می شود دندان ها به سمت جلو حرکت کنند که همین موضوع کم کم موجب ایجاد فاصله بین آن ها می شود.
  • بیماری های لثه موجب تحلیل و یا ازبین رفتن استخوانی می شود که دندان ها را نگه می دارد. در افرادی که استخوان از دست داده اند،دندان هایشان لق می شود و همین عامل نیز در ایجاد فاصله بین دندانی تاثیر گذار است.
  • فاصله بین دندان های شیری کودکان طبیعی است.

درمان فاصله بین دندانی (دیاستم)

فاصله ای که به خاطر ناهماهنگی بین دندان ها و فک بوجود می آید،هیچگونه علامتی ندارد و اکثر بیماران فقط از ظاهر نامناسب آن ناراضی هستند که با درمان های زیبایی از جمله ونیر(کامپوزیتی یا لمینیت) قابل برطرف شدن است.

فاصله ای که بخاطر بیماری های لثه ایجاد می شود، روز به روز بیشتر می شود، دندان ها لق شده و هنگام غذا خوردن نیز درد و ناراحتی وجود دارد. در این موارد ابتدا باید بیماری لثه درمان شود و سپس درمان های زیبایی انجام شود.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×

سلام بازدید کننده گرامی

×