درمان و داروی دندان درد و آبسه دندان

===========================================================================

علائم عفونت یا آبسه دندان:

با ورم روی لثه(آبسه) ، قرمزی، گرمی و در موارد شدیدتر ،ورم روی صورت مشخص می شود.ممکن است باعث بروز تب و لرز یا احساس بی حالی هم بشود.

ملاحظات لازم در هنگام درد و عفونت یا آبسه دندان:

هنگام وجود عفونت به هیچ وجه ناحیه را گرم نکنید.کمپرس گرم باعث گسترش عفونت می گردد.همینطور کمپرس سرد ، گرچه بی ضرر است اما کمکی نمی کند. با دهانشویه های ضدعفونی کننده مانند کلرهگزیدین یا آبنمک رقیق روزی چند بار دهانشویه کنید.وقتی پس از مصرف دارو و کاهش علایم ، محل عفونت و ورم آن محدود و به اندازه یک برآمدگی کوچک روی لثه ی دندان مربوط شد، باید هرچه سریعتر و قبل از این که دوباره گسترده شود، با مراجعه به دندانپزشک درمان لازم را انجام دهید.

داروهای اورژانس برای درد و عفونت دندان :

داروهای آنتی بیوتیک فقط برای محدود کردن عفونت و کاهش درد و عوارض آن مفید هستند و هیچوقت عفونت دندان را درمان قطعی نمی کنند.تا هنگامی که علت ایجاد عفونت که در داخل دندان یا از لثه اطراف دندان است مشخص و درمان نشود،عفونت به شکل مزمن ادامه خواهد داشت.

داروهای ضد درد و مسکن دندان درد :

1-یک کدام از کپسولهای زیر هر 6-4 ساعت یک عدد

novafen-gelofen-acifen-megafen-alfen x-advil

اگر مشکل معده دارید از کپسول celebrex  یا celecoxib بجای موارد بالا استفاده نمایید.

2-ژل dentafort یا قطره dentol روی یک گلوله پنبه کوچک مالیده و در حفره دندان دردناک گذاشته شود .

3-در موارد شدید شیاف دیکلوفناک سدیم هم موثر است.

داروهای آنتی بیوتیک مؤثر بر عفونت دندان (آنتی بیوتیک دندان ):

آنتی بیوتیک خوراکی :

روش اول :

24 عدد کپسول co-amoxiclave 625 mgهر 8 ساعت 1 عدد به همراه 24 عددقرصmetronidazole 250 mgهر 6 ساعت 1 عدد .
روش دوم :

10 عدد کپسول cefixime 400 mg روز اول هر 12 ساعت 1 عدد و از روز دوم هر 24 ساعت 1 عدد به همراه 24 عددقرصmetronidazole 250 mgهر 6 ساعت 1 عدد .

روش سوم :

24 عدد کپسولclindamaycine 150 mgهر 6 ساعت 1 عدد به همراه 24 عدد قرص metronidazole 250 mg هر 6 ساعت 1 عدد .

آنتی بیوتیک تزریقی :
آمپول penicilline 800000تعداد 4 عدد هر 12 ساعت 1 بار عضلانی واگر حساسیت به پنیسیلین وجود دارد ،آمپول clindamaycine 150 mgبه تعداد4 عدد هر 12 ساعت 1 عد عضلانی.

توجه :

این دستورات دارویی ذکر شده حتما باید با تشخیص و تجویز پزشک و با توجه به شرایط بیمار به کار گرفته شود.هرگونه خوددرمانی و استفاده از رژیمهای دارویی فوق ممکن است باعث بروز عوارض و مشکلاتی شود که مسئولیت آن کاملا بر عهده خود شخص می باشد.خصوصا در عفونتهای شدید ، در صورت درمان غلط ،احتمال سرایت عفونت به نواحی مجاور مانند چشم،مغز،گلو و راه هوایی وجود دارد که حتی ممکن است باعث مرگ بیمار شود.

در مورد کودکان زیر 8 سال ، موارد فوق نصف تا یک سوم ، متناسب با وزن کودک و بصورت شربت یا سوسپانسیون خوراکی تجویز میشود .

============================================

مشتاقانه منتظر شما هستیم