ایمپلنت

ایمپلنت دندان در کرج

ایمپلنت دندان جلویی:

برای پر کردن این فضای بی دندانی، از روشی به نام بریج (پل) استفاده می شود. در این درمان، نیاز به تراش دندان های مجاور ناحیه بی دندانی برای جایگزینی دندان است.

نقطه ضعف این درمان، آسیب رسیدن به دو دندان سالم است که منجر به پوسیدگی آنها نیز می شود. علاوه بر آن به دلیل تحریک نشدن استخوان، تحلیل تدریجی استخوان نیز به وجود می آید.

این در حالی است که ایمپلنت دندان نه تنها به دندان های مجاور آسیب نمی رساند، بلکه کاشت ایمپلنت به دلیل تحریک استخوان ناحیه بی دندانی مانع از تحلیل استخوان می شود. هزینه ایمپلنت دندان جلو معادل قیمت ایمپلنت هر دندان دیگر می باشد و تفاوتی ندارد.

ایمپلنت دندان به روش لیزر:

امروزه لیزر در همه زمینه‌ها کاربرد دارد یکی از مهم‌ ترین کاربردهای لیزر در جراحی ‌های حساس ازجمله ایمپلنت است.

ایمپلنت دنیای بسیار گسترده‌ای را پیش روی دندانپزشکان قرار داد ولی چون همراه با جراحی بود و اینکه در صورت هر‌گونه عفونت امکان ناموفق بودن عمل و پس زدن پایه تیتانیومی ایمپلنت وجود داشت، نیاز به روش جدید و کامل‌تری در کنار کاشت ایمپلنت احساس می‌شد.

لیزر، انقلابی در دنیای دندانپزشکی ایجاد کرد. استفاده از لیزر جراحی، برای کمک به جا‌گذاری ایمپلنت و مرحله دوم، بهبود فرم‌ دهی بافت نرم توصیه می ‌شود. به‌علاوه استفاده از لیزر برای کمک به ضدعفونی سطوح ایمپلنتی پیشنهاد می‌شود.

در‌نتیجه لیزر یکی از تکنیک ‌های درمانی جدید در دندانپزشکی است که باعث کاهش زمان درد و خونریزی می ‌شود.

در جراحی ایمپلنت یا کاشت دندان هم مثل سایر جراحی ‌های دهان سرعت ترمیم و خاصیت ضدالتهابی و ضددردی لیزر کمک شایانی به مشکلات پس از ایمپلنت می‌کند.

جالب توجه این است کسانی که با لیزر ایمپلنت انجام دهند دیگر هرگز با روش‌های معمولی انجام نخواهند داد.

Recommended Posts

اسفند ۲۰, ۱۳۹۷