ایمپلنت دندان

ایمپلنت دندان در کرج

ایمپلنت دندان

در گذشته برای پر کردن این فضای بی دندانی، از روشی به نام بریج (پل) استفاده می شد. در این درمان، نیاز به تراش دندان های مجاور ناحیه بی دندانی برای جایگزینی دندان بود.نقطه ضعف این درمان، آسیب رسیدن به دو دندان سالم است که منجر به پوسیدگی آنها نیز می شود. علاوه بر آن به دلیل تحریک نشدن استخوان، تحلیل تدریجی استخوان در محل دندان کشیده شده نیز به وجود می آید.

این در حالی است که درمان ایمپلنت دندان نه تنها به دندان های مجاور آسیب نمی رساند، بلکه کاشت ایمپلنت به دلیل تحریک استخوان ناحیه بی دندانی مانع از تحلیل استخوان می شود. هزینه ایمپلنت به نوع متریال و برند آن, نوع و کیفیت روکش نهایی ، ضمانت درمان و دستمزد دندانپزشک بستگی دارد.

کاریرد لیزر در درمان ایمپلنت دندان:

امروزه لیزر در همه زمینه‌ها کاربرد دارد یکی از مهم‌ ترین کاربردهای لیزر در جراحی ‌های کنار زدن لثه در ایمپلنت هایی است که دو مرحله ای انجام می شود.

استفاده از لیزر جراحی، برای کمک به باز کردن لثه و مرحله دوم، بهبود فرم‌ دهی بافت نرم توصیه می ‌شود. به‌علاوه استفاده از لیزر برای کمک به ضدعفونی سطوح ایمپلنتی که دچار التهاب و عفونت شده است پیشنهاد می‌شود.

در‌نتیجه لیزر یکی از تکنیک ‌های درمانی جدید در دندانپزشکی است که باعث کاهش زمان درد و خونریزی می ‌شود.

در جراحی ایمپلنت یا کاشت دندان هم مثل سایر جراحی ‌های دهان سرعت ترمیم و خاصیت ضدالتهابی و ضددردی لیزر کمک شایانی به مشکلات پس از ایمپلنت می‌کند.البته توجه نمایید که تا کنون انجام جراحی جایگذاری ایمپلنت (مرحله اول یا کاشت پایه) طبق روش معمول و با کمک دریل های مخصوص هر سیستم ایمپلنتی انجام می شود و لیزر در این مورد فعلا هیچگونه کاربرد مستقیمی ندارد.پس تبلیغاتی با عنوان ” کاشت ایمپلنت با لیزر ” فریبکارانه است.

Recommended Posts